tisdag 16 november 2010

Drivhuset

Spenderade en timme idag på Drivhuset, där jag fick tips och råd om att starta företag där jag skulle i så fall sälja de cyklar jag tillverkar. Kan vara något gör framtiden att tänka på, frågan om det finns en marknad för det. Så nu sitter man lite till och från och pysslar med en affärsplan och ser broschyren "Finansiering för nybörjare". Det är ganska ok läsning ändå för någon som aldrig haft ett intresse för de ekonomiska utbildningarna. Affärsplanen är det lite svårare med. Man inser verkligen hur nischad man är om man ska börja sälja bambu-cyklar bland alla kolfiber-cyklar och what-not som finns ute på marknaden redan.

Och priset?! Hur ska jag kunna sätta en budget när jag inte vet vart man kan beställa färsk, obehandlad bambu. Fördelen med ett företag är ju faktiskt att jag kan köpa alla cykel-delarna exklusive momsen, vilket gör det mycket billigare för mig.

Får väl göra lite andra saker vid andra om, som t ex bambu-stolar eller -bord om jag har tillräckligt med material över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar